top of page
  • תמונת הסופר/תרותל הנדסת מוצר

אב טיפוס PROTOTYPE לפיתוח מוצר טכנולוגי חדש


רותל הנדסת מוצר עוסקת בעיצוב תכנון פיתוח ויצור בסין של מוצרים טכנולוגים לאורך שנים רבות.כאשר מפתחים מוצר טכנולוגי חדש יש מספר שלבים קריטים שהימנעות מהם יגרום לכשל ובעקבותיו הוצאות כספיות גדולות שאינן בתכנון התקציב המקורי. אב טיפוס הוא שלב קריטי בפיתוח מוצר טכנולוגי חדש.

מדוע שלב אב טיפוס למוצר טכנולוגי הוא שלב קריטי? כדי לענות באופן מעמיק על שאלה זו יש להבהיר את השלבים הקודמים לו.




פיתוח מוצר טכנולוגי מתחיל באיסוף נתונים המאפיינים את המוצר כך למשל היכן משתמשים במוצר,איך משתמשים,מי משתמש,האם הוא מותקן על קיר או מוחזק ביד,מה סוג הטכנולוגיה העדיפה במוצר זה,איך יראה המוצר,מאפייני עיצוב,ניראות ומאפיינים של מוצרים מתחרים כמו כן צריך לשקול דימיון עיצובי למוצרי הלקוח הספציפי.עם סיום איסוף איפיוני המוצר הטכנולוגי עוברים לשלב עיצוב המוצר.

מעצב מוצר תעשייתי יעצב את המוצר הטכנולוגי החדש כשהוא לוקח בשיקול הדעת את כל המאפיינים שעלו בשלב הקודם.ברותל הנדסת מוצר צוות המעצבים התעשייתים יערוך סיעור מוחות על המוצר הטכנולוגי ויעשה מספר קונספטים עיצוביים .הלקוח בעזרת מעצב המוצר יבחר את הקונספט העיצובי המנצח.בסיום עיצוב המוצר הפרויקט יעבור לשלב התכנון המכני והפיתוח האלקטרוני.

תכנון מכני הוא שלב בו המתכנן יתכנן את המוצר כשהוא לוקח בחשבון שיקולים ייצורים ותקנים הנדרשים למוצר הטכנולוגי.כשמדובר על זיווד אלקטרוני של המוצר החדש מהנדס מכונות צריך לקחת בחשבון את כל החלקים המרכיבים את המוצר ומיקומם בתוך המארז.התכנון המכני שונה כאשר מדובר על מארז מתכת או מארז פלסטיק.המתכנן המכני ברותל הנדסת מוצר יסיים שלב זה בקובץ תכנון מכני המיועד ליצור המוצר.

פיתוח אלקטרוני יבוצע במקביל לעיצוב והתכנון המכני.מהנדס המכונות בבואו לתכנן את המוצר עליו לקחת בחשבון גם את כל חלקי ורכיבי האלקטרוניקה הנמצאים במארז.פיתוח אלקטרוני מתחיל בהגדרת הצורך ועובר דרך דיאגרמת בלוקים תכנון חומרה ותוכנה תומכת.לאחר מכן נייצר כרטיס אלקטרוני מורכב – PCB.

רכש חלקים עבור המוצר הטכנולוגי כמו למשל קשיחים צמה כבל לוח מקשים תצוגה חלקי מתכת וכדומה.רכש החלקים יבוצע על ידי צוות הרכש והלוגיסטיקה שלנו.היצור של החלקים הללו יעשה בסין על ידי מפעלים שהינם שותפים עיסקיים של רותל הנדסת מוצר לאורך עשרות שנים.

אב טיפוס הינו שלב הקריטי בו יוצרים מארז לזיווד אלקטרוני בעזרת הדפסת תלת מימד או מארז ממתכת מרכיבים בו את כל חלקי האלקטרוניקה וחלקי המכניקה.זה שלב בו נבדקים כל השלבים הקודמים והשתלבותם במוצר טכנולוגי חדש ועובד.אב טיפוס ניתן להציג בפני לקוחות פוטנציאלים או משקיעים כדי להדגים את יתרונותיו של המוצר .



רותל הנדסת מוצר מהווה גב טכנולוגי עבור לקוחותיה.היא נותנת פיתרון מלא משלב הרעיון ועד יצור מוצר טכנולוגי מורכב.שנים רבות של ניסיון וידע טכנולוגי המאפיין את הצוות מעמיד אותנו בחוד החנית של חברות ההנדסה בארץ.

יש לכם רעיון למוצר חדש ? אנחנו הבית שלכם.

bottom of page