top of page
  • תמונת הסופר/תרותל הנדסת מוצר

הזרקת לחץ של אלומיניום – ALUMINUM DIE CASTING

צוות הנדסת זיווד המערכת החליט שהמארז יהיה מאלומיניום...

המהנדסים עברו על כל השיקולים שהובילו להחלטה: צורך בזיווד רובוסטי במיוחד, גוף שישמש גם כמקרן חום, מיסוך אלקטרומגנטי ועוד...

האופציות ליצור הן : עיבוד שבבי או הזרקת אלומינים.

הנתון העיקרי שיקבע לאיזה כוון ללכת, הוא כמובן הכמות הנדרשת ליצור. הזרקת אלומיניום דורשת יצור תבנית לעומת יצור בעיבוד שבבי,שגם אם דורש יצור כלי עיבוד ספציפים, זה רחוק מבחינת עלות ולוח זמנים מיצור תבנית.

שיקולים נוספים: הזרקת לחץ, כמו כל יציקה בתבנית, דורשת תכנון יחודי.

אז לאחר בחינת שאלת הכמות,הוחלט ללכת על יצור בהזרקת לחץ של אלומיניום. מה הם שנקודות שיש לשים לב אילהן בתכנון המוצר. נציין רק מספר מועט מהשיקולים.

- קביעת מיקום קו התפר - PARTING LINE. בהזרקת אלומיניום, קביעת ה PL מקבלת משנה חשיבות בשל העובדה שכחלק אינרנטי של התהליך, נוצרים פלשים – FLASH שיש להסירת לאחר היציקה, בעיבוד משני ידני או ממוכן ולכן חשוב להקל על ההליך הזה באמצאות מיקום קו התפר במקום עם נגישות נוחה לעיבוד, עד כמה שניתן.

- התכווצות - כמו בכל טכנולוגייה של יצירת לחץ, חומר הגלם מתכווץ בתבנית, עם קרור ההיתך לטמפרטורת החדר. ההתכווצות היא תמיד כלפי המרכז.

התכווצות נפחית אופיינית לתהליך הזרקת אלומיניום היא בין 0.4% ל: 0.6% .

- זוית חליצה – בהזרקת לחץ של אלומיניום, מומלץ להיות יותר "נדיבים" בקביעת זוית החליצה, בהשוואה לדוגמה להזרקת פלסטיק. רצוי לקבוע זוית מינימלית של כ- 2 מעלות. כמובן שהככלים החלים בפלסטיקה חלים גם פה, כלומר מוצר יותר גבוהה מאפשר זוית חליצה נמוכה יותר.

- עובי דופן – תכנון בעובי דופן דק מדיי יכול ליצור בעיות בזרימה החומר בתבנית ומכאן כמובן להזרקה חסרה. כמו כן, בגלל העובדה שהחלק המוזרק צריך לעבור עיבוד מישני, עובי דופן דק יכול לגרום לכשל מכני.

מצד שני, עובי דופן גדול מהווה בזבוז חומר ומאלץ זמני מחזור ארוכים יותר. ככלל אצבע, יש לשמור על עובי דופן קבוע עד כמה שניתן וכמובן עם מעברי עובי הדרגתיים.



רותל הנדסת מוצר בע"מ עוסקת בפתוח ויצור מארזים גם בהזרקת אלומיניום, צוות ההנדסה המיומן והמנוסה, יודע לישם את כל הכללים לתכן מצויין, תוך הצגת איזון עם צרכי הלקוח והמוצר. פנה אלינו עם המוצר החדש שלך, כבר בשלב הרעיון המוקדם של קונספט המוצר.



bottom of page