top of page
  • תמונת הסופר/תרותל הנדסת מוצר

יצור חלקים בעיבוד שבבי ממוחשב – CNC, האם הטכנולוגיה בדעיכה?

רותל הנדסת מוצר בע"מ עוסקת ,בין השאר, בפיתוח,תכנון ויצור חלקים ומיכלולים ממתכת ופולימרים שונים, בעיבוד שבבי, מקונבנציונלי עד מרכזי עיבוד של 5 צירים.


עם התפתחות תחום היצור בהדפסה תלת ממדית והמעבר מיצור אבי טיפוס ליצור סידרתי שהים קוראים לו : ADDETIVE MANUFACTURING או בקיצור AM . עולה השאלה,האם ה-CNC הישן והטוב ,נדחק לשולי התעשייה?

אז זהו, שלא!

הסיבות הן רבות ונזכיר רק כמה מהן:

א. יש מאות אלפי מכונות בעולם. לא מחליפים כל כך מהר. יש קווי יצור שעובדים מסביב לשעון ביצור חלקים בכמויות גדולות,אי אפשר להתחרות בזה בטכנולוגיות אחרות.

ב. דווקא בשנים האחרונות היתה התחדשות בתחום העיבוד השבבי, בעקבות הדרישה ליצר זיוודים,לדוגמה למחשבים ניידים, ממתכות כמו אלומיניום,בעובי דופן דק. CNC הינה הטכנולוגייה הקלסית ליצור כזה. פותחו מכונות סופר מהירות אוטומטיות לחלוטין, עם החלפת כלים אוטומטית, המייצרות את גוף המחשב ב"מכה אחת" , ללא צורך בהעברה ממכונה למכונה.

ג. אז עדיין רוב השוק הוא לחלקים קונבנציונלים שלא דורשים את היכולות המיוחדות של AM.

אכן שוק ה- AM מתפתח בצעדי ענק ועל כך נדון במאמרים אחרים בהרחבה,אך עדיין ה-CNC הישן והטוב מוביל בענק את השוק מבחינת כמויות ומחירים וזה הולך להשאר כך לעוד שנים רבות קדימה.

כפי שציינתי לעיל, מרכזי העיבוד החדישים, מאפשרים להוציא מוצר מוגמר או כמעט מוגמר בדפינה אחת. כלומר,מזינים את המכונה בחומר גלם וגם זה נעשה לעיתים בצורה אוטומטית, והמכונה מפיקה מוצר סופי, לא פחות קסם מהדפסה תלת ממדית.

אנחנו ברותל הנדסת מוצר בע"מ,עוסקים בפיתוח ותכנון חלקים ומכלולים המתאימים לטכנולוגיות השונות. יש לנו את הניסיון והידע להחליט מהיא הטכנולוגייה המתאימה ללקוח ולמוצר.

זה הזמן לפנות לרותל הנדסת מוצר בע"מ ליעוץ והפקת המוצר הבא שלך.




bottom of page