top of page
  • תמונת הסופר/תרותל הנדסת מוצר

פיתוח, עיצוב ותכנון זיווד אלקטרוני – שיקולי בחירת טכנולוגייה

עודכן: 18 בנוב׳ 2022


החבר'ה מהפיתוח נשבעים שהפיתוח הסתיים והעריכה של גירסה F של הכרטיס הראשי,היא אכן הסופית ואז הם מצהירים בחגיגיות "אפשר לחפש חברת הנדסה מכנית לצורך הנדסת הזיווד". האם זו הדרך הנכונה להנדסת מוצר?

רותל הנדסת מוצר הינה חברת הנדסה שבליבת פעילותה- פיתוח,עיצוב ותכנון מכני של מערכות זיווד אלקטרוני.


אז נחזור לשאלה בפתיח, האם זו אכן הסדר הנכון בפיתוח מוצר? אז זהו, שלא !

למהנדסי אלקטרוניקה יש נטייה שטעות ביסודה, להשאיר את עבודת הזיווד לסוף הפיתוח האלקטרוני, מתוך הנחה שהמעצבים ומהנדסי המכניקה "ישברו את הראש" ויסתדרו עם הכרטיסים שניתן להם, כי הרי "האלקטרוניקה זה לב המכשיר".

כדי להבין את יסוד הטעות,צריך קצת הבנה במה זה בכלל "זיווד אלקטרוני" ?

אם החשיבה הפשוטה היא שכל הנדרש זה להכניס את התוכן האלקטרוני ( כרטיסים,סוללות וכדומה) לתוך קופסה יפה, אז בהכרח,נופלים לפח של "נסיים את האלקטרוניקה ואז נתחיל בתכנון הזיווד". טעות גדולה!

נתחיל בזה שנזכור שכל מכשיר אלקטרוני, בין אם הוא לשוק הצרכני (CONSUMER) או לשוק התעשייתי / מקצועי, יש ממשק משתמש – USER INTERFACE . מבחינת המשתמש, אין חשיבות כלל לאלקטרוניקה שבתוך הקופסה אלא אך ורק לתפעול הנוח וכמובן לנראות של המוצר.

נחזור לראש של מהנדס החומרה המוכשר שתכנן גירסה אחרי גירסה,נלחם בחרוף נפש בדרישות המטורפות של המערכת, בעיות רעש ,EMC, SAFETY ,מפרטים של התחום הספציפי ( רפואי, צבאי וכדומה), גודל פיזי של הכרטיסים, בעיות פיזור חום ועוד כל מיני "מרעין בישין" ... , אז עם כל הצרות האלה על הראש,אני צריך להתעסק גם בזיווד ?

כן, אתה חייב לשים גם את הזיווד על שולחן העבודה!

כל ה"צרות" שהוזכרו לעיל: תאימות אלקטרומגנטית,בטיחות,פיזור חום וכדומה, לכולן יש השפעה הדדית עם תכנון הזיווד.


נבחן לדוגמה את השגיאה האופיינית הבאה: הסתיים התכנון הסכמטי של הכרטיס האלקטרוני וישר הרצנו לעורך הכרטיסים, לא סיכמנו על מיקום הרכיבים האלקטרומכנים שקשורים לממשק המשתמש: מפסקים,לדים,מחברים... ואז מגיעים לשלב העיצוב והתכנון כאשר יש בלאגן של מחברים בצדדים שונים של הכרטיס, לד ששיך למחבר מסויים,נמצא במקום אחר וכולי וכולי.

אז מה הפתרון? פשוט מאוד, לשלב את צוות העיצוב והתכנון המכני,כבר בשלבים הראשונים של כתיבת מפרט המוצר. קח צוות שמבין עניין,שיודע לשאול את השאלות הנכונות,בזמן הנכון ולתת את הקוים המנחים למהנדסי החומרה וביחד!!! להגדיר את הדרישות לעריכת הכרטיס.

ופה אנחנו נכנסים- רותל הנדסת מוצר היא הכתובת שלך לצוות המוביל בזיווד המוצר הבא שלך.

bottom of page