top of page
  • תמונת הסופר/תרותל הנדסת מוצר

פיתוח פטנטים ,פיתוח ויצור המצאות , מרעיון למוצר

עודכן: 22 בדצמ׳ 2020


יש לך רעיון למוצר? פטנט חדש? האם כדאי לך להוציא כסף על פטנט ? או להתחיל לפתח ולייצר? בדקת מוצרים מתחרים? ערכת סקר שוק על הצורך במוצר החדש? במה שונה המוצר שלך ממוצרים אחרים בתחום? האם זה באמת פטנט חדש? האם אפשר לייצר את המוצר שלך?

רותל הנדסת מוצר הינה חברת הנדסה שמלווה יזמים וממציאים לאורך 27 שנים ומפתחת עבורם את המוצרים משלב הרעיון ועד מוצר מורכב.הניסיון והידע שנרכש מונעים טעויות ועלויות מיותרות ליזמים ולממצאים מוצרים חדשים.

השלב הראשון הוא איפיון המוצר ובדיקת היתכנות יצורית.יש רעיון ,יש פטנט זה עדיין לא אומר שניתן לייצר.צוות הנדסה מנוסה ישב עם היזם ויחד יעלו את כל מאפייני המוצר החדש.מהי סביבת העבודה של המוצר החדש? היכן הוא מותקן או מי מחזיק אותו ואיך? באלו חומרי גלם רצוי להשתמש? מה הם החלקים של המוצר? במה הוא שונה ודומה מהמתחרים? על איזה צורך הוא בא לענות? אלו תקנים רלבנטים למוצר? האם אפשר לייצר אותו? האם נעשה דגם ידני שממחיש את היתכנות המוצר?




בשלב השני ובהנחה שצוות ההנדסה סבר שיש כנראה היתכנות ליצור המוצר נוכל להתחיל בעיצוב המוצר תוך העלאת שיקולים עיצוביים הנדסיים.שלוש תפיסות עיצוביות יוצגו בפני יזם המוצר.עיצוב המוצר החדש יתבסס על תשובות לשאלות והבדיקות הבאות - בדיקת שאר מוצרי הממציא ,בדיקת מוצרים מתחרים , התלבטויות הקשורות לחומרי הגלם ,שיקולים הנדסיים הנובעים מסוג הטכנולוגיה שבעזרתה נייצר את המוצר - תכנון להזרקת פלסטיק , תכנון לחלקי מתכת, שיקולי ניראות כמו צבע ,גודל,צורה וכדומה. ניראות היא קריטית במכירת המוצר ועל כן יש חשיבות רבה בניסיון ובידע בעיצוב מוצר. צוות המעצבים התעשייתים יעלו הדמייה ממוחשבת שתציג בפני היזם את עיצוב המוצר הנבחר.

בשלב השלישי צוות ההנדסה של רותל הנדסת מוצר יפתח את המוצר .כל חלק וחלק בהתאם לסוג הטכנולוגיה שנבחרה עבורו יתוכנן.כמו כן יבדק השילוב וההרכבה בין החלקים השונים במוצר.קבצי המוצר על חלקיו יתוכננו ויוצגו על המחשב לממציא המוצר החדש.

בשלב הבא נוכל ליצר אב טיפוס .אב טיפוס מורכב כולל את כל החלקים של המוצר .לאב טיפוס יש מספר מטרות . בדיקת היתכנות בדגם מוחשי יהווה השלב הקריטי לפני יצור.על אב הטיפוס לעבור את כל הבדיקות הנדרשות כדי לוודא שהמוצר יכול לעמוד בכל הדרישות שנקבעו לו.הדגם ישמש כמו כן כמודל מוחשי עבור לקוחות פוטנציאלים או אנשי מכירות ושיווק למוצר.אב טיפוס יהווה דגם עובד עבור משקיעים ואנג'לים טרם ההשקעה הכספית שתאפשר ליזם או לממציא להתקדם לשלב יצור הכלים והתבניות והיצור הסידרתי.

בשלב הבא נייצר עבור יזם המוצר את הכלים , המבלטים לחלקי מתכת ותבניות להזרקת חלקי פלסטיק בסין.נייצר יצור סידרתי של כל החלקים ונקים קווי הרכבה בסין עבור המוצר.

רותל הנדסת מוצר תלווה את המוצר החדש שלך משלב המצאת הפטנט ועד שהמוצר שלך יהיה מוכן למכירה.יזם וממציא פטנט חייב צוות מנוסה לצידו בפיתוח המוצר ויצור המוצר כדי לנצח במכירות המוצר החדש.

אז יש לך פטנט חדש? אנחנו הבית שלך.

bottom of page