top of page
  • תמונת הסופר/תרותל הנדסת מוצר

פיתוח זיווד אלקטרוני


נתחיל בשאלה מהו זיווד אלקטרוני? התשובה הפשוטה,אך לא מספקת היא: עיצוב ותכנון מעטפת מיבנית למכלולים שהינם כרטיסים אלקטרונים ורכיבים נוספים.

נשמע טוב,אז מדוע זו לא הגדרה מספקת? התשובה היא מורכבת ודורשת הבנה הנדסית בתחומים מגוונים.

פיתוח זיווד אלקטרוני מתחיל,בדומה לתחומים אחרים של פיתוח מוצר,בכתיבת מסמך : מפרט הפרוייקט, אחד השמות המקובלים למסמך כזה,הינו:

STATEMENT OF WORK - SOW

בהרבה מקרים,יש נטייה להמעיט בחשיבות שלב כתיבת מסמך זה או במקרה הגרוע יותר,בכלל לא לכתוב אותו.

רותל הנדסת מוצר עוסקת בפיתוח מכשור אלקטרוני ומתוך כך פיתחה מומחיות בהנדסת זיווד אלקטרוני.

מתחילים בשלב תיחקור,מה מטרת המוצר,סביבת עבודה,תקינה,דרישות ספציפיות כמו אטימות לאבק ונוזלים ואם כן,באיזו רמה נדרשת האטימות.

דרישות תאימות אלקטרומגנטית, שקיפות לשידור סלולרי או אלחוטי אחר. פיזור חום ועוד פרמטרים נוספים שיש להעלות ולדון עליהם כבר בשלב כתיבת המפרט. מכאן החשיבות שהמסמך יכתב ע"יי גורם בעל הבנה כוללת בבניית מפרט לפיתוח זיווד אלקטרוני. אנחנו ברותל הנדסת מוצר מחזיקים בצוות עתיר נסיון שיכול להבטיח בניית מפרט שמכסה את כל הדרישות כבר בתחילת הדרך,כדי להמנע מתקלות פיתוח בהמשך,עד כמה שניתן.



דוגמה אופיינית ל"תקלה" – חברת הזנק שעוסקת בפיתוח מערכת כלשהיא, המערכת כוללת פיתוח אלקטרוני,שמבחינת החברה,זהו מהות המוצר ולכן כל המשאבים של פיתוח המוצר,מופנים בשלבים הראשונים לפיתוח האלקטרוני,עם התייחסות מועטה,או אפילו התעלמות מזווד המוצר.

התאור הנ"ל נשמע נכון, מדוע להשקיע משאבים ,שבדרך כלל בחברת הזנק,הם מצומצמים,בתחום שאיננו בגרעין הטכנולוגי של המוצר?

אז זהו שזה לא תמיד מדוייק ואולי אפילו,אף פעם לא מדוייק! יש חשיבות עצומה,כבר בשלב הגדרת מפרט המוצר,להתיחס בכובד ראש "ובכבוד הראוי" לזיווד המוצר.

ניתן רק דוגמה קטנה מדוע חשוב לשלב את פיתוח הזיווד האלקטרוני כבר בשלב מוקדם: נקח מצב שבו שנותנים לעורך מעגלים לערוך כרטיס שיש עליו אוסף מחברים ולדים שיש להם כמובן חשיבות מבחינת ממשק המשתמש, כלומר, צריך להיות להם ביטוי בזיווד המוצר, אבל חוסכים בשלב זה ואומרים לעורך הכרטיסים, "תעשה מה שנוח לך" , העיקר שנצא מהר לכרטיס האבטיפוס. התוצאה אכן יכולה להיות מהירה אבל יהיה על זה תשלום בהמשך הדרך.

יעוץ נכון בנושא הזווד של המוצר, יכול לתרום תרומה מהותית ולא להוסיף לעלויות הפיתוח של המוצר ולא להאריך את לוח הזמנים, בדיוק להפך. רותל הנדסת מוצר משתלבת כאן,פנייה אלינו בשלבים מוקדמים בשלב הרעיון על הנייר, יכולה לעשות הבדל משמעותי. שילוב של עיצוב תעשייתי והנדסת זיווד ( בדרך כלל,תפקיד שממלא מהנדס מכונות המתמחה בתחום), יכול להיות אקוטי ולתרום המון. אז, אל תהסס, צור קשר עם צוות רותל הנדסת מוצר.

bottom of page